2019.

Učešće na Međunarodnoj konferenciji o upravljanju pozorištima u Sankt Peterburgu.

Uspeh predstava Zašto je poludeo gospodin R? – na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu i Vrat od stakla – na Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci.

2018.

Preminuo Nebojša Glogovac.

Posle 70 godina, nova postavka Kralja Betajnove u JDP.

2017.

Konferencija Unije teatara Evrope u JDP.

Povodom premijere Ajnštajnovih snova, u JDP gostovao astrofizičar i autor dela Alen Lajtmen i održao predavanje „Fizičar kao romanopisac“.

2016.

Posle tri decenije, prvo gostovanje JDP u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu – s predstavom Uobraženi bolesnik.

Razbijeni krčag gostuje na festivalu u Tampereu u Finskoj.

Umrla Mira Stupica.

2015.

Zmajeubice na Sterijinom pozorju u Novom Sadu, u Zagrebu, Ljubljani, Štutgartu…

Razbijeni krčag pobrao nekoliko nagrada na Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci, Festivalu Dani satire u Zagrebu, a izveden i na Brionima, u Budvi i Tivtu.

Predavanje umetnika Roberta Vilsona, potom Dušana Jovanovića i Slobodana Unkovskog.

HNK iz Zagreba gostuje s Vučjakom. Poslednji put HNK je gostovalo u JDP 1986.

Zatvoren Teatar „Bojan Stupica“ iz tehničko-bezbednosnih razloga.

Jugoslovensko dramsko pozorište prvi put gostuje u Kini, i to na dva festivala, u Pekingu i Šangaju, s predstavom Uobraženi bolesnik.

2014.

Tamara Vučković Manojlović direktor JDP.

Beograd je postao jedno od sedišta UTE (Unije teatara Evrope). Odluka je doneta na sastanku saveta UTE u Izraelu 15. novembra.

Realizovan edukativni program „… i ja volim pozorište“ namenjen učenicima završnih razreda beogradskih gimnazija.

Zmajeubice gostuju na Bitefu, u Gracu i Pragu.

Napustili su nas Marija Crnobori, Nikola Simić, Jovan Ćirilov, Olga Savić.

2013.

JDP je steklo status ustanove kulture od nacionalnog značaja 30. aprila 2013.

U saradnji s Francuskim institutom realizovan je prevodilački projekt trans|script – objavljeno je pet francuskih novih drama i za svako delo organizovano je javno čitanje.

2012.

Tamara Vučković Manojlović v.d. direktora JDP.

Elijahova stolica gostuje u Beču.

Inicijalna konferencija „Pali anđeo istorije“ u JDP i dogovor članica UTE da prave zajednički višegodišnji pozorišni projekat sa nekoliko koprodukcijskih predstava.

Osnovana je Fondacija JDP.

Uvedena je praksa da se svakog meseca nekoliko predstava titluje na engleski jezik.

2011.

Fedrina ljubav učestvuje u međunarodnoj sezoni u Rimu, a potom na festivalu u Gvadalahari u Meksiku.

Elijahova stolica osvojila Grand Prix „Mira Trailović“ na 45. Bitefu.

Zlatni lovorov vijenac Jugoslovenskom dramskom pozorištu za doprinos umetnosti teatra Festivala MESS, Sarajevo.

Poslednja režija Dejana Mijača, Čehovljev Višnjik.

2010.

Fedrina ljubav na međunarodnim festivalima u San Hoseu u Kostariki, a zajedno sa Raspravom u Bogoti u Kolumbiji.

Sanjari gostuju u Beču na poziv Volkstheater-a, potom na Festivalu malih scena u Rijeci, u Strazburu u Francuskoj i na MESS-u u Sarajevu.

Jugoslovenskom dramskom pozorištu Prva nagrada za sistematsko negovanje vizuelnog identiteta na Sterijinom pozorju.

Drama o Mirjani i ovima oko nje na Gavellinim večerima u Zagrebu, pa na festivalu u Brčkom.

Metamorfoze u Zagrebu.

2009.

Fedrina ljubav na Jesenjem festivalu u Madridu.

Sanjari osvojili Grand Prix „Mira Trailović“ na 43. Bitefu.

2008.

Generalna skupština UTE održana u JDP.

3. aprila proslavljeno 60 godina JDP.

Mletački trgovac na festivalu UTE u Klužu i Bukureštu u Rumuniji.

2007.

Skakavci gostuju prilikom dodele Evropske pozorišne nagrade spisateljici Biljani Srbljanović u Solunu.

Cirkus Istorija učestvuje na XIV Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci, Mittelfest-u u Ćividaleu u Italiji, na Wienner Festwochen u Beču i na Pulskom internacionalnom festivalu u Hrvatskoj.

Na dnu učestvuje na BOK festu u Bjelovaru.

2006.

JDP član Evropske pozorišne unije UTE (L’Union des Théâtres de l’Europe).

Pseći valcer učestvuje na Festivalu Iberoamericano u Bogoti.

Skakavci učestvuju na Festivalu malih scena u Rijeci.

Skakavci, Hamlet i Hadersfild gostuju u Ljubljani.

Skakavci učestvuju na Festivalu nove evropske drame u Vizbadenu.

Pseći valcer učestvuje na festivalu Post Jugoslavia u Teatro di Roma u Rimu.

Brod za lutke učestvuje na MESS-u u Sarajevu, a Pred penzijom na Tuzlanskim pozorišnim danima.

2005.

Šine učestvuju na festivalu savremene drame u Budimpešti (Contemporary Drama Festival).

Hamlet (Dragan Mićanović u naslovnoj ulozi) učestvuje na MESS-u u Sarajevu.

Hadersfild učestvuje na festivalu Tuzlanski pozorišni dani u BiH.

Članstvo JDP u ETC (European Theatre Convention). JDP je i član NETE (Nove evropske teatarske akcije) – od decembra 2005.

2004.

Mletački trgovac i Šine otvaraju pozorišnu sezonu u Sarajevu.

Mletački trgovac učestvuje na Festivalu MOT u Skoplju i potom na Festivalu „Theatre Mej(ni) Fest“ u Novoj Gorici.

Molijer – još jedan život učestvuje na Festivalu MESS u Sarajevu (nagrade za glumu Mikiju Manojloviću i Mirjani Karanović); potom, predstava gostuje u Ljubljani.

Šine učestvuju na Pozorišnom bijenalu Nove drame iz Evrope u Vizbadenu u Nemačkoj.

2003.

23. maja premijerom Sterijinih Rodoljubaca u režiji Dejana Mijača otvorena nova Velika scena JDP. Arhitekte Zoran Radojičić i Dejan Miljković; unutrašnje uređenje Ivana Milenković. Pozorišna skulptura Mrđana Bajića u atrijumu. U foajeu sačuvan mozaik Devojka s bakljom Mila Milunovića.

Branko Cvejić imenovan za direktora JDP. Umetnički direktor Gorčin Stojanović.

Predstava Skup trijumfuje na Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci osvojivši pet nagrada.

2002.

VD direktora JDP postaje glumac i dugogodišnji član JDP Branko Cvejić, a Gorčin Stojanović umetnički direktor.

Slobodan Unkovski režira Šine Milene Marković.

2002–2011.

Dušan Jovanović postavlja Molijer – još jedan život (naslovnu ulogu igra Miki Manojlović), Egon Savin režira Mletačkog trgovca, britanska rediteljka Aleks Čizholm Hadersfild Uglješe Šajtinca, a Dejan Mijač Skakavce Biljane Srbljanović, Iva Milošević Fedrinu ljubav Sare Kejn, Miloš Lolić Sanjari Roberta Muzila, Aleksandar Popovski Metamorfoze, a Boris Liješević Elijahovu stolicu po tekstu Igora Štiksa.

Bure baruta gostuje na festivalu Iberoamericano u Bogoti u Kolumbiji.

Supermarket gostuje u Moskvi.

Shopping & Fucking gostuje u Umagu.

Skup u Kopru u Sloveniji.

2001.

Upravnik i umetnički direktor JDP je reditelj Gorčin Stojanović.

Nastavak prekinutih radova na izgradnji Velike scene. Pored Teatra „Bojan Stupica“ postavljena baraka od 200 m2 u kojoj su smešteni probna sala, garderobe, administracija, uprava i fundus kostima.

Beogradska trilogija na turneji: Festival malih scena u Rijeci, Pula i Ljubljana.

Bure baruta gostuje na festivalu MESS u Sarajevu.

1999.

Eva Braun (CZKD) i Beogradska trilogija gostuju u Milhajmu u Teatru a.d. Rur kod Roberta Ćulija (R. Ciulli).

Bure baruta gostuje u Nici u Francuskoj.

Posle četrnaest godina smenjen Jovan Ćirilov sa mesta upravnika. Za VD direktora JDP postavljen Vladimir Jevtović.

1998.

Bure baruta gostuje u Ljubljani u maju, te u Torunju u Poljskoj na festivalu „Kontakt“. Osvajaju nagrade kritike i publike.

Beogradska trilogija učestvuje na Bonskom bijenalu.

Garderober gostuje u Skoplju.

Pukovnik ptica gostuje u Plovdivu u Bugarskoj.

1997.

Troil i Kresida učestvuju na Šekspirovom festivalu u Krajovi u Rumuniji.

Mizantrop gostuje u Plovdivu u Bugarskoj.

17. oktobra ujutro glavnu zgradu JDP zahvatio je požar u kojem su izgoreli Velika scena, gledalište i deo kancelarija.

Umro je Mata Milošević.

1996.

Bure baruta gostuje na Bonskom bijenalu u Nemačkoj u junu, a u oktobru u Rimu.

Predstava Tri visoke žene gostuje u Beču.

1995.

Bure baruta gostuje u Skoplju i Bitolju, a Troil i Kresida na festivalu Ohridsko leto.

1994.

Pisac Ronald Harvud (R. Harwood) na premijeri Garderobera.

1991.

Pozorišne iluzije učestvuju na Mittelfestu u Ćividaleu u Italiji.

1989.

Baal i Ruženje naroda u dva dela gostuju u Varšavi.

1988.

Baal gostuje u Ulmu u SR Nemačkoj.

Na MES-u Baal osvaja Zlatni lovor-vijenac za režiju i kostim a Đurđa Cvetić za glumu.

Predstave Putujuće pozorište Šopalović i Buđenje proleća gostuju u Moskvi i Lenjingradu.

1987.

Baal gostuje u Ulmu u SR Nemačkoj.

Na MES-u Baal osvaja Zlatni lovor-vijenac za režiju i kostim a Đurđa Cvetić za glumu.

Predstave Putujuće pozorište Šopalović i Buđenje proleća gostuju u Moskvi i Lenjingradu.

1986.

U Sofiji gostuju: Putujuće pozorište Šopalović, Kraj vikenda i Balkanski špijun.

1985.

Na mesto upravnika i umetničkog direktora JDP izabran je Jovan Ćirilov. On će voditi pozorište narednih 14 godina, što je najduži mandat među upravama JDP.

U ovom periodu nastale su predstave: Putujuće pozorište Šopalović, Per Gint, Rodoljupci, Buđenje proleća, Ruženje naroda u dva dela, Baal, Dozivanje ptica, Pozorišne iluzije, Hamlet (Branislav Lečić u naslovnoj ulozi), Lažni car Šćepan Mali, Garderober, Poslednji dani čovečanstva, Bure baruta, U potpalublju, Beogradska trilogija, Mizantrop.

1984.

Hrvatski Faust gostuje u Nansiju.

1983.

Sumrak gostuje u Varšavi i Krakovu.

Janez Šenk je novi upravnik pozorišta.

1982.

U Moskvi gostuju Limunacija i Raskršće.

1982–1989.

Slobodan Unkovski režira Hrvatskog Fausta Slobodana Šnajdera, Dušan Jovanović Balkanskog špijuna Dušana Kovačevića, Dejan Mijač Putujuće pozorište Šopalović Ljubomira Simovića, Sterijine Rodoljupce i Ruženje naroda u dva dela Slobodana Selenića, Haris Pašović Buđenje proleća Franka Vedekinda i Dozivanje ptica, Eduard Miler Brehtovog Baala. U Pozorišnom studiju Nikita Milivojević režira Žak ili Pokornost Ežena Joneska, a na sceni Teatra „Bojan Stupica“ Gorčin Stojanović komad Ljudmile Razumovske Draga Jelena Sergejevna.

1981.

13. marta završeno unutrašnje renoviranje; Velika scena JDP ponovo otvorena za publiku.

Sumrak gostuje u Firenci.

U Sofiji gostuju: Sumrak, Otelo, Strah od letenja i Limunacija.

Posle Petra Volka, za VD direktora izabran glumac Vojislav Brajović.

1980.

Saradnja JDP i Teatra „Ivan Vazov“ iz Sofije: Branko Pleša režira Sabirni centar D. Kovačevića u Sofiji, a Krikor Azarjan Nekršten dan u JDP.

1979.

Dramaturg JDP Miodrag Petrović izabran za umetničkog direktora.

Poljski reditelj Ježi Jarocki postavlja Sumrak Isaka Babelja 14. novembra.

1978.

Dundo Maroje, Vasa Železnova i Pučina gostuju u Moskvi i Lenjingradu, Otelo i Dundo Maroje u Berlinu u Dojčes teatru (Deutsches Theater), a Šamar u Drezdenu.

Upravnik JDP kritičar Petar Volk, a umetnički direktor na godinu dana Zoran Milosavljević.

1977.

Predstavom Duga u crnini Olge Savić otvoren Pozorišni salon, treća kamerna scena JDP.

Glumac Marko Todorović VD direktora.

U Teatru „Ivan Vazov“ gostuju Dundo Maroje, Vasa Železnova i Pučina.

1976.

Premijera Dunda Maroja u Belovićevoj režiji za Dan pozorišta.

1976–1977. Dejan Mijač režira svoje prve predstave u JDP: Vasa Železnova i Pučina.

Nepuna dva sata pre početka Vase Železnove, u saobraćajnoj nesreći gine glumac Slobodan Đurić. Imao je 32 godine.

1975.

Veseli dani ili Tarelkinova smrt, Sokratova odbrana i smrt i Tramvaj zvani želja gostuju u Sofiji.

Mister Dolar gostuje u Trstu.

1974.

Zbog učešća predstave Veseli dani ili Tarelkinova smrt Festival malih scena u Sarajevu dobija ime Festival malih i eksperimentalnih scena (MES).

Upravnik JDP Milosav Mirković.

Gost iz Moskve reditelj Evgenij R. Simonov režira Ostrovskog – Vuci i ovce.

1973.

JDP slavi 25 godina rada.

Nušićevog Mister Dolara režira Miroslav Belović.

U Teataru „Ivan Vazov“ u Sofiji gostuju Mister Dolar, Varvari i Dejstvo gama zraka na sablasne nevene.

Buba u uhu proslavlja 200. izvođenje.

Branko Pleša režira komad A.V. Suhovo-Kobilina Veseli dani ili Tarelkinova smrt.

1972.

Hamlet u režiji Steva Žigona (naslovna uloga Tanasije Uzunović / Stevo Žigon).

Varvari gostuju u Bukureštu.

1971.

Milutin Mišić umetnički direktor sledećih šest godina.

Ljubiša Ristić režira svoju diplomsku predstavu Buba u uhu (7. jun premijera). U premijernoj podeli: Nikola Simić (Viktor-Emanuel Šandebiz), Nikola Simić (Poš), Milan Gutović (Kamij Šandebiz), Voja Brajović (Romen Turnel), Moris Levi (Doktor Finaš), Marko Todorović (Karlos Omenides de Istangva), Vlasta Velisavljević (Ogisten Ferajon), Boro Stjepanović (Etjen), Slobodan Đurić (Ragbi), Branko Milenković (Batisten), Rada Đuričin (Rejmond Šandebiz), Branka Petrić (Lisjen Omenides

1970.

22. maja umro je Bojan Stupica.

Na nekoliko meseci VD upravnika glumac Marijan Lovrić, a potom upravnik Milan Đoković.

JDP prvi put učestvuje na BITEF-u: predstava Paklena mašina.

Na rubu pameti i Obična priča gostuju u Bukureštu, a u Krajovi Na rubu pameti.

1969.

Boro Drašković režira dramu Dragoslava Mihajlovića koju je autor napisao prema svom romanu o stradanju na Golom otoku, Kad su cvetale tikve.

Predstavu kritikuje sam predsednik Tito u govoru u Zrenjaninu. Partijska organizacija JDP traži da se novi komad skine s repertoara. Posle nekoliko izvođenja, predstava je tiho zabranjena.

19. decembra otvoren Novi teatar JDP u zgradi u parku Manjež (budući Teatar „Bojan Stupica“).

U Beču gostuju Na rubu pameti i Afera nedužne Anabele, a u Veneciji Dundo Maroje i Afera nedužne Anabele.

1968.

Stevo Žigon govori na studentskim demonstracijama Robespjerov monolog iz svoje uloge u Dantonovoj smrti.

VD upravnika JDP postaje glumac Joža Rutić, a ubrzo, 3. maja, Bojan Stupica, koji će voditi pozorište nepune dve godine, tj. do svoje smrti, 22. maja 1970. On odlučuje da „podmladi“ ansambl i prima nove glumce: Đurđiju Cvetić, Svetlanu Bojković, Tanasija Uzunovića, Gojka Šantića, Milana Gutovića, Branka Cvejića, Vojislava Brajovića, Dušana Đurića, Josifa Tatića, Ivana Bekjareva, Mirjanu Vukojčić, Zoricu Šumadinac, koje će štampa prozvati „Bojanovim bebama“.

1967.

Spektakl Istraga Petera Vajsa pred 15.000 gledalaca.

1966.

Eli Finci po drugi put upravnik i umetnički direktor JDP.

1965.

Velika turneja ansambla JDP po SSSR (Otkriće, Na rubu pameti i Talac).

Svetska premijera Mrožekovog (Sławomir Mrożek) Tanga u JDP.

1964.

Ansambl-predstave Otkriće i Ožalošćena porodica na XI Teatru nacija.

Otkriće na sceni Teatra Polskog u Varšavi.

1963.

Sledeće tri godine Miroslav Belović upravnik, umetnički direktor Jovan Ćirilov.

JDP učestvuje u jubileju Miroslava Krleže – 70 godina od rođenja. Premijere komada Saloma, Maskerata; Na rubu pameti (u kojem igra Ljuba Tadić).

U Belovićevoj postavci Bihnerovog komada Dantonova smrt Stevo Žigon igra Robespjera.

1962.

Branko Pleša igra Hamleta u postavci Mate Miloševića.

1960.

U Sofiji gostuju Otkriće, Ožalošćena porodica, Jegor Buličov i Kralj Lir.

1960–1970. Francuski egzistencijalisti na sceni JDP-a: Žan-Pol Sartr Zatočenici iz Altone u režiji Mate Miloševića i Prljave ruke u režiji Bora Draškovića, Alber Kami Kaligula. Predrag Bajčetić režira Čiste ruke Jovana Hristića i Dž. M. Singa Vilovnjak od zapadnih strana.

Žan-Pol Sartr u JDP gleda predstavu Zatočenici iz Altone.

1959.

Umesto Gligorića, na čelu kuće Milan Dedinac do 1962.

Velika turneja po Poljskoj: u Varšavi, Poznanju i Vroclavu gostuju Dundo Maroje, Ožalošćena porodica i Kralj Lir.

10. decembra otvorena Mala scena JDP.

1957.

Bojan i Mira Stupica se vraćaju u JDP posle angažmana u HNK u Zagrebu.

Glumački par Ser Lorens Olivije i Vivijen Li posećuju JDP.

1956.

Predsednik Pozorišnog saveta književnik Ivo Andrić.

Rodoljupci osvajaju Sterijinu nagradu za predstavu u celini na Prvom Sterijinom pozorju, glumci Viktor Starčić i Milan Ajvaz nagrade za glumu za uloge Smrdića i Šerbulića, a Milenko Šerban za scenografiju.

Dundo Maroje i Jegor Buličov u MHAT-u. Obostrana gostovanja zbližuju sovjetske i jugoslovenske pozorišne kulture. JDP u Gorkom, Lenjingradu i Kijevu.

Dundo Maroje u Burgteatru iznenađuje bečku kritiku i publiku. „Respekt! Respekt!“ „Radosno iznenađenje, najradosnije u čitavom nizu ovogodišnjih gostovanja stranih trupa.“ „JDP je otkriće 1956. godine.“ „Bilo bi veoma poželjno kad bi Stupica režirao neki komad na našim scenama.“

Dundo Maroje u Budimpešti. „Mira Stupica je izvanredan talenat, sjajna karakterna glumica, njen temperament je kao morski vihor usred sunčanog sjaja, tome vihoru niko ne može da odoleva, ni na sceni niti u gledalištu.“

1955.

Bojan i Mira Stupica napuštaju JDP zbog „neslaganja sa pozorišnom politikom“.

JDP u Parizu sa Jegorom Buličovim. Kritika: „To je trupa!“, „Režija Mate Miloševića pravo je čudo preciznosti i umerenosti“, „Milivoje Živanović pružio nam je majstorsku interpretaciju Jegora, koju bi Antoan i Stanislavski podjednako voleli“, „Pre svega, imamo posla sa trupom, pravom pravcatom trupom, homogenom, uigranom, koja prožeta duhom ansambla radi sa velikom savesnošću i ponosom“, „Predstava je puna akcenata, ona privlači, zanima i uzbuđuje“…

Žan Vilar (Jean Villar) i TNP gostuju u JDP sa Sidom.

1954.

Prvo gostovanje JDP van granica zemlje – u Parizu na Prvom Teatru nacija organizovanom u Teatru Sara Bernard, sa predstavom Dundo Maroje. „Puni su duha, imaju ga i u telu, čak i u nogama kada je to potrebno… Trče, preskaču, lete, scena pršti pod nogama. Imaju izvandrednu mimiku. Čitava ova frenetična trupa izgleda kao da se zabavlja, veseleći u isto vreme publiku i ja bih želeo zbog vašeg uživanja da možete večeras otići da joj pljeskate.“ (Figaro)

1950.

Na letnjoj turneji JDP posećuje Sarajevo, Mostar, Kotor, Cetinje i Titograd. Igraju: Ljubov Jarovaja, Dundo Maroje i Pera Segedinac.

1949.

Upravnik JDP književnik Velibor Gligorić.

JDP na prvoj velikoj turneji: Zagreb, Ljubljana, Maribor, Rijeka, Pula, Brioni, Zadar, Split i Dubrovnik. Igraju: Kralj Betajnove, Dundo Maroje, Ljubov Jarovaja i Rodoljupci.

1949 – 1959.

Mata Milošević je režirao predstave: Rodoljupci, Jegor Buličov, Kralj Lir (s Milivojem Živanovićem u naslovnoj ulozi), Ožalošćena porodica; Bojan Stupica: Kralj Betajnove, Dundo Maroje (s Mirom Stupicom kao Petrunjelom i Mijom Aleksićem kao Pometom), Mirandolina; reditelj Tomislav Tanhofer klasiku: Antigona i Fedra (obe s Marijom Crnobori u naslovnim ulogama); a reditelj Miroslav Belović: Plug i zvezde, Dugo putovanje u noć i 1961. komad Talac.

1948.

3. aprila Jugoslovensko dramsko pozorište otvara vrata publici premijernom predstavom Kralj Betajnove.

Eli Finci direktor JDP, umetnički rukovodilac u prvoj sezoni Bojan Stupica, a u narednim (do 1953) Milan Dedinac. U Umetničkom savetu: Eli Finci, Jozo Laurenčić, Mata Milošević, Nada Riznić, Joža Rutić, Sava Severova i Tomislav Tanhofer.

Članovi umetničkog ansambla JDP: Milan Ajvaz, Kora Ajher, Branka Andonović (Veselinović), Kapitalina Apostolović (Erić), Vera Bebler, Miroslav Belović, Ljubomir Bogdanović, Karlo Bulić, Vilhelmina Vasiljević (Žedrinski), Mlađa Veselinović, Mira Glišić, Nada Gregurić, Jurica Dijaković, Božidar Drnić, Dejan Dubajić, Aleksandar Đorđević, Milivoje Živanović, Stevo Žigon, Ivo Jakšić, Ljubica Janićijević, Ljubica-Carka Jovanović, Đorđe Krstić, Jozo Laurenčić, Drago Makuc, Franjo Malagurski, Nevenka Mikulić, Jovan Milićević, Mata Milošević, Žarko Mitrović, Ana Paranos, Dubravka Perić, Strahinja Petrović, Milan Pinterović, Branko Pleša, Salko Repak, Nada Riznić, Zoran Ristanović, Joža Rutić, Sava Severova, Petar Stojanović-Slovenski, Bert Sotlаr, Danilo Srećković, Viktor Starčić, Aleksandar Stojković, Bojan Stupica, Mira Stupica, Ivica Tanhofer, reditelj i glumac Tomislav Tanhofer, Mihailo Farkić, Rahela Ferari, Sonja Hlebš, Marija Crnobori, Milenko Šerban, Mladen Šerment.

1947.

Uredba o osnivanju novog pozorišta:

„Osnivam kazalište – Jugoslovensko dramsko pozorište“ Josip Broz Tito

1946.

Ideja o osnivanju pozorišta nadnacionalnog karaktera i po umetničkom uzoru na MHAT.

U saradnji sa Bojanom Stupicom, arhitekta Momčilo Belobrk rekonstruiše i dograđuje postojeću zgradu pozorišta u Manježu za novi teatar – Jugoslovensko dramsko pozorište.