24. mart 2020.

PREDSTAVE JDP NA INTERNETU

PROČITAJTE VIŠE
Podeli:
h

Čekajući momenat kada ćemo ponovo početi da igramo i srećemo se iz večeri u veče, Jugoslovensko dramsko pozorište želi da ostane u kontaktu sa vama na jedini način koji je moguć u uslovima kada je najodgovornije prema sebi i zajednici ostati kod kuće. Zato ćemo od četvrtka 26. marta, na Youtube kanalu (njnjnj.youtube.com/user/jugdramskopozoriste) i sajtu jdp.rs emitovati snimke predstava.

Prva predstava koju ćemo vam prikazati je Hadersfild Uglješe Šajtinca u režiji Aleks Čizholm. Početak striminga je u 21č. Istu predstavu imaćete priliku da gledate naredna tri dana u petak 27, subotu 28. i nedelju 29. marta takođe u 21č.

Novu predstavu gledaćete narednog četvrtka 2. aprila. Takođe u 21č, emitovaćemo predstavu Bure baruta Dejana Dukovskog u režiji Slobodana Unkovskog.

U četvrtak 9. aprila emitovaćemo predstavu Skakavci Biljane Srbljanović u režiji Dejana Mijača.

Sve predstave će biti reprizno emitovane i naredna tri dana po premijernom izvođenju (premijere će biti u četvrtak a reprize u petak (u 21č), subotu (u 21č) i nedelju ( u 18 i 21č).

Budite sa nama i pOsetite JDP Youtube kanal, naš sajt i društvene mreže.

Ostanite kod kuće! Budite odgovorni prema sebi i zajednici.

#OstaniKodKuće

DEJAN DUKOVSKI
BURE BARUTA
Režija Slobodan Unkovski

Predstava BURE BARUTA Dejana Dukovskog u režiji Slobodana Unkovskog premijerno je izvedena na Velikoj sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta 18. marta 1995. godine.

„Kad sam na makedonskom pročitao dramu Dukovskog Bure baruta zaista sam bio, kao retko kada, oduševljen. Gotovo sam sve razumeo. A najvažnije, osetio sam osnovnu vrednost ovog lapidarnog teksta, britkog dijaloga, duhovite forme i metaforične slike svih naših muka usred muka koje smo tada preživljavali. Da li ima išta idealnije od toga da novi dramski tekst liči na sve ono što nas okružuje, a da je dovoljno destilisan, te nije bukvalna kopija stvarnosti“, napisao je Jovan Ćirilov o drami Dejana Dukovskog.

Predstava BURE BARUTA gostovala je u Rimu (Italija), Nici (Francuska), Bogoti (Kolumbija), Ljubljani (Slovenija), Torunju (Poljska), Skoplju (Makedonija). Učestvovala je na bijenalu u Bonu (Nemačka) i na festivalu MESS u Sarajevu. Osvojila je četiri nagrade na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu 1996. godine, za najbolju predstavu, za najboljeg mladog glumca (Sergej Trifunović), scenografiju (Miodrag Tabački) i kostimografiju (Angelina Atlagić). Miodrag Tabački je dobio specijalnu nagradu na Prvom bijenalu scenskog dizajna 1997. Predstava je dobila nagradu publike i kritike na Osmom međunarodnom festivalu „Kontakt“ u Torunju u Poljskoj 1998.

Poslednje izvođenje bilo je 8. aprila 2006. godine.

BILJANA SRBLJANOVIĆ
SKAKAVCI
Režija DEJAN MIJAČ

Voditelj uticajnog TV programa viđa se sa svojom novom poznanicom, mladom vidovitom ženom, u nameri da iskoristi njene natprirodne moći kako bi došao do informacija o planovima i životima političke elite. Ugledni hirurg i njegova trudna sestra odlučuju da se reše muka sa svojim starim, dementnim ocem tako što će ga bez dokumenata i samo s jednim koferom ostaviti kraj auto-puta, negde izvan grada. Penzionisani profesor univerziteta, akademik koji strasno igra loto, zapošljava svog sina slabića kao ličnog šofera, ne bi li ga time zaštitio od posledica njegove mračne prošlosti.

Ovo su samo neke od uznemiravajućih priča koje će, kako drama bude odmicala, početi da se prepliću i povezuju stvarajući tako jednu sumornu i opominjuću viziju društva izloženog velikim promenama, istovremeno još uvek snažno određenog odlukama i vrednostima starije generacije koja ne pristaje da prepusti moć.

Predstava Skakavci osvojila je pet Sterijinih nagrada: za najbolju novu dramu (Biljana Srbljanović), najbolju režiju (Dejan Mijač), najbolju muziku (Isidora Žebeljan) i dve za glumu (Renata Ulmanski i Isidora Minić). Na istom Sterijinom pozorju, Okrugli sto kritike proglasio ju je za najbolju predstavu festivala. Uz gostovanja u LJubljani i Zagrebu, Skakavci su sudelovali i na festivalima u Visbadenu (Festival nove evropske drame), Rijeci (Festival malih scena) i Solunu (Premio Europa). Na osnovu ovog komada, najvažniji nemački pozorišni časopis Theater Heute proglasio je Biljanu Srbljanović za najboljeg stranog dramskog pisca godine.