„Darvinov osmeh“ Izabele Roselini je pozorišni komad koji nudi pomirenje između dva sveta koja su često na suprotnim krajevima: umetnosti i nauke. Čitajući knjigu Čarlsa Darvina „Izražavanje emocija kod čoveka i životinja” Roselini je otkrila da se kontinuitet ljudskih i životinjskih odnosa, može otkrivati i kroz izražavanje emocija. Ona istražuje kako je empatija, koja je temelj glume, neophodna i za proučavanje ponašanja životinja (etologija). Predstava je svojevrsna lekcija o evoluciji i glumi. U svom uobičajeno duhovitom tonu, umetnica pokazuje svoje razumevanje misteriozne prirode životinja i njihovih emocija. Sa humorom i jednostavnim pozorišnim sredstvima, ona na sceni tumači pse, mačke, kokoške, paunove i naravno Čarlsa Darvina. Komad je prilika da na zabavan način naučite nešto novo o umetnosti glume i složenim naučnim teorijama.
Ovu predstavu sam napisala tokom izolacije kako bih pomirila dve stvari koje sam najviše volela u svom životu: glumu i ponašanje životinja. Do sada su ova dva sveta bila odvojena, ali sam kroz ovo iskustvo konačno spojila svoje srce i glavu, pozorište i nauku.
Isabella Rossellini
Izabela Roselini na sceni prikazuje svoje strasti kao glumica i etolog. Nastavljajući svoja izučavanja Darvinovih teorija, ona pokazuje koliko je neophodna glumačka empatija istovremeno ključ za detaljno proučavanje života i ponašanja životinja. Ona nastoji da pomiri dva naizgled suprotna sveta: istraživače i umetnike. Tako postajemo svedoci velike lekcije o evoluciji životinjskog i ljudskog života, transformaciji vrsta i različitim jezicima koje dele izvan kultura. To je takođe odlična lekcija glume, jer veštine koje koriste glumci potiču iz proučavanja i upotrebe svih ovih univerzalnih kodova. Izabela izlazi na scenu, oponašajući kokošku kao i sam Darvin, prelazeći sa jednog lika na drugi, da bi ilustrovala šta ima da kaže. Njen glumački talenat omogućava joj pristup svim dečjim igrama i nudi nam mogućnost da sa zadovoljstvom razumemo veliku složenost Darvinovih teorija.
Muriel Mayette-Holtz
Izabela Roselini je odrasla u Parizu i Rimu. Kada je imala 19 godina, preselila se u Njujork, gde je radila kao prevodilac i novinar za televiziju RAI. Počela je karijeru modela u relativno zrelim godinama, pojavljujući se na brojnim naslovnim stranama časopisa kao što su Vogue, Elle, Harper’s Bazaar i Vanity Fair. Trajna ikona stila, 1982. godine, gospođa Roselini započinje četrnaestogodišnju karijeru kao ekskluzivni portparol Lankoma. Kada je napunila 40 godina, doba koje se smatralo poznim da bi predstavljalo industriju lepote, njen ugovor nije obnovljen. Roselini je tada pokrenula sopstveni kozmetički brend Manifesto, a 2016. Lankom ju je ponovo angažovao sa specifičnom namerom da promoviše inkluzivnost i borbu protiv „starosti“. Roselini je debitovala u kinematografiji kao glumica 1979. godine u filmu braće Tavijani “Livada” i od tada se pojavila u brojnim drugim filmovima, uključujući američke filmove “Plavi somot”, “Bele noći”, “Rodžer Dodžer”, “Rođaci”, “Smrt joj lepo stoji”, “Neustrašivi”, “Veliko veče” i “Džoj”. Radila je sa različitim režiserima kao što su Robert Zemekis, Dejvid O. Rasel, Dejvid Linč, Robert Vilson, Tejlor Hakford, Marđan Satrapi i Gaj Medin. Ona je takođe uspešna televizijska glumica i režiser, koja se oduvek zalagala za životinje i očuvanje divljih vrsta. Njena nagrađivana serija kratkih filmova “Green Porno”, “Zavedi me” i “Mammas” nudi komične i naučno pronicljive studije ponašanja životinja. Sa svojim pozorišnim monolozima, gostovala je u preko 50 gradova Amerike, Evrope i Australije. Izabela je magistrirala na temu ponašanja i očuvanja životinja na Hanter koledžu u Njujorku i doktorirala na Univerzitetu Kvebeka u Montrealu. Njen rad na televiziji vezan je za master iz oblasti fotografije, u okviru saradnje sa evropskim kanalom SKY i kroz američku seriju “Vidovnjak” za platformu HULU koja je objavljena u decembru 2016. Trenutno snima za HBO seriju „Julija“. Filantropska interesovanja Izabele Roselini obuhvataju i očuvanje izuzetnog filmskog nasleđa njene porodice, uključujući filmove koje je režirao njen otac Roberto Roselini, o kome je pisala, i one u kojima je njena majka, Ingrid Bergman. Ona takođe vodi organsku farmu u Brukhejvenu.
Deo prihoda od ulaznica je namenjen prihvatilištu za životinje BETA u Zaječaru.